Stole my heart kapitel 9- It's not a date

-If you need anything, just ask me okay? Talk later? sa han och jag nickade. Zayn försvan och jag såg hur Chris kollade på mig.
-Aw children, sa han och jag slog han lite lätt på armen. Jag hade aldrg varit så här glad på ett tag, tack vare Zayn..
-He is a great singer, he can come really far, sa Chris och jag log stort
_______________________________________________________________________________________________
 
Showen var över och alla hade fått sjunga sitt. Jag gäspade stort och Chris ställde sig upp. Jag försökte stå upp men hindrades av hugget i magen, jag hade helt glömt bort att jag satt i rullstol. Hur kan man glämma det igentligen? Jag tog handen på magen och tog några djupa andertag. Chris körde mig till alla sångare. Byggnaden var nästan tom nu. Zayn var kvar, han var nästat i slutet. Jag såg han backifrån och låg.
-Hey Zayn! sa jag och han kollade sig åt höger och vänster förvirrat. Jag skrattade!
-Back here smartass, sa jag och han vände sig snabbt om. När han såg mig skrattade han högt.
-hey, I didn't see you there. Sa han och skrattade. Hans perfekt raka och vita tänder visades och jag kollade ner på mina fötter. Zayn satte sig ner på huk och tog handen på min mage. Det kändes som att jag var gravid eller nått. Jag ryckte till och han tog bort handen.
-sorry! sa han och jag skrattade. han tog upp den lösa vita tröjan jag hade på mig, han stannade vid underdelen på min behå. Han kollade på mitt ståra sår, bandaged och allt det där. Han gjorde en konstig min som fick mig att skratta.
-When did this happen? sa han och kollade på mig med sina bruna ögon. Jag tog ner tröjan.
-Yesterday. That's why I'm here. I can't be home by my self. I'll stay here. sa jag och log. Zayn rynkade pannan och tänkte till.
-Not to sound rude but why are you staying at X factor? sa han och skrattade. Jag slog mig själv lite på pannan och skrattade.
-haha i forgot, sa jag och skakade på huvudet. Jag tog upp handen och pekade på Chris som stod och pratade med någon kille. That's my uncle Chris, and he works here! So I'll be living with him. Here! sa jag. Zayn rynkade pannan igen och jag skrattade.
-Now what Malik?
-Then I'll be seeing you more...ugh noooo. Jag slåg han löst på armen några gånger och han höll fast mina armar.
-babe, I'm just kidding. I'd love to see you more, sa han och log. Jag log tillbaka och skrattade.
-are you sure you want to see me when i look like this? sa jag och pekade på magen, tröjan som hade blod på sig. Jag var så ful, sittande i rullstol. Perfekt...
-I think you are beautiful sa zayn och tog min hand. Jag log ett pinsamt stort leende.
-thanks Zayn.
 
Zayn berättade att han behövde gå hem. han hade ju gjort den han skulle här. Uppträda. Jag och Chris fick reda på att vi kunde åka hem. Chris behövdes vara vid bootcamp, och alla gånger efter det förstås.
-so..I guess I'll see you soon? Sa Zayn och jag nickade.
-Can i ask for you number? sa Zayn och jag skrattade
-yeah, do that! sa jag och kollade in i hans ögon.
-can i have your number? Sa han och blinkade med ena ögat.
-yes Zayn! Han tog fram sin mobil och jag la in mitt nummer. Han log och la tillbaka mobilen. Han satte sig ner och gav mig en stor kram. Jag kramade tillbaka och kände hans doft som jag känt första gågnen jag kramade honom i parken. Jag rös och han släppte försiktigt mig.
-Don't fall or hurt your self again sa han och skrattade.
-I'll try ropade jag när han nästan var borta.
-If you fall I'll catch you! ropade Zayn och jag blev röd i hela ansiktet. Så Sött!
 
Vi satt i bilen och jag fick ett sms. Jag kollade på skärmen och såg ett okänt nummer. Jag tryckte på smset
"Hey babe. Wanna hang out tomorrow or something? Zayn xx" Jag log och Chris såg det.
-Aw Zaynnnn right? Sa chris och jag skrattade.
-shut up. Jag skrev snabbt "I'd love to! What should we do? Johanna x :)" och skickade iväg det. Det plingade snabbt i mobilen och jag tog upp den snabbt. "Can I maybe meet you at the park? We can go to starbucks.. if you like it there... x" Jag log.
"sounds perfect.. haha Zayn..all girls on earth loves starbuck ;) x" Jag la in "Zayn Malik" i kontakt listan och fick snabbt ett till sms. "oh yeah.. I totally knew that! I'll text you more tomorrow xx" Jag log och bestämde mig för att inte svara.
-So what is going on? frågade Chris
-I'm going to meet Zayn at the park tomorrow. We are going to Starbuck sa jag och log stolt.
-IT'S A DATE! Skrek Chris och jag skrattade
-No it's just two friends grabbing a drink. It's not a date. Sa jag och la ner mobilen i fickan!
_____________________________________________________________________________________________
Så ja! Vad tycks? Inte världens lägsta men men,  Vad söt Zayn var eller hur? ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här hittar du noveller om de 5 underbara killarna i bandet One Direction

RSS 2.0