stole my heart kapitel 6-What happened?

Tidigare:
-We need to pull you out, you need stay still. This will hurt Johanna, on 3 we will pull, okay? Jag nickade och kände hur tårarna kom.
-1..2..3 sa killen och jag kände hur jag inte kunde andas. Jag kände hur min mage var sprucken. Jag kände allt. Jag kämpade för att andas. Allt jag såg var Zayn. Jag kände ett duns som avbröt mina tankar. Det högg till i bröstet och jag bet mig själv i läppen.
-You are doing great honey, stay awake okay? hörde jag hur Chris sa och jag nickade väldigt litet, hur mycket jag än ville, visste jag att det inte skulle fungera..
____________________________________________________________________________________________'
Chris perspektiv:
Jag såg Johhana bli inburen i bilen, med massor av unga killar runt om kring henne. Varför? Varför  var jag så dum? Om Johanna inte klarar sig nu, kommer jag aldrig förlåt mig själv. Varför hände detta inte mig? Jag körde ner oss, jag borde blivit skaded, inte fina Johanna. Hon hade varit med om detta en gång innan, fast hon var inte lika skadad den gången...
-excuse me sir, do you want to come with your daughter? hörde jag hur ambulans mannen frågade, min dotter vad det ju inte. Men det kändes som det, vi hade alltid haft en bra kontak, jag och Johanna. Jag nickade iallafall och klev in i den gula bilen. Johanna var täckt av sladdar och handdukar. Två killar satt och höll handukarna på hennes mage. Handdukarna var helt röda och täckta av blod. Det behövde snabbt byta igen eftersom de blev röda efter någon sekund. Hon förlorade väldigt mycket blod och jag såg hur killarna som satt brevid mig var oroliga. Jag såg hur Johanna kämpade för att hålla sig vaken. Hon hade säker förlorat liter med blod, hon började bli svag. Bilen körde jättefort och de blå lyserna var igång på taket.
-We need to drive faster, sa en kille och jag hörde plötsligt hur en apparat började tjuta. Sån där apparat som man ser på filmer, när linjen är rak...han man ingen puls.
-shit, no pulse skrek killen brevid mig och jag stelnade till. Nej, jag kan inte förlora henne.
-NO DO SOMETHING, skrek jag och försökte nå hennes hand, men killarna stoppade mig
-sit down sir, we will take care of your daughther. Sa killen och jag satte mig snabbt ner. jag kände hur tårarna kom och jag slog i sätet jag satt i. Hela mitt huvud vart tomt. Det kändes som att nått träffat mitt bröst, allt blev så tungt. Ljuden runt mig blev högre och högre och jag förstog snabbt att vi var på sjukhuset. Alla killarna slängde upp dörrara och bar ut Johanna som låg på den svarta båren. Blodet strömmade mer än förrut och jag såg henne försvinna iväg in i det stora vita sjukhuset.
-will she...make...it? frågade jag med en sakig röst
-sit down inside sir and the nurse will talk to you soon, sa killen. De svaret betydde alltid detsamma...
 
Johannas perspektiv:
Massor med folk är runt mig, vad händer? Jag kan inte komma ihåg vad som hänt. Allt jag kommer ihåg är att jag kastat egg med Chris. Jag kände hur jag blev svag. Allt blev tungre och tungre, att andas var nästan omöjligt. Mina ögon slöt sing snabbt och jag slutade andas. Allt blev tyst och smärtan försvann plötsligt. Är jag död? eller vad har hänt i gentligen. Kanske är det en dröm? Jag hör ett litet ljud, ljud av röster. Förvirrade röster. Jag kände plötsligt ett ryck i mitt bröst och jag kände hur smärtan kom tillbaka.
-she's back, hörde jag hur en tjej sa, vem är tillbaka? Jag?
-Where am I? What happened? sa jag
-You are at the hospital and have been in a car accident, sa tjejen och jag försökte ta av mig masken från mitt ansikte men hon tryckte tillbaka den. Jag drog hårdare men slutade av ett stick, jag kände hur jag blev trött och mina ögon slöt sig snabbt igen.
 
Chris perspektiv:
Jag gjorde som killen sa till mig att göra, jag gick sakta in i det stora sjukhuset och satte mig ner i en blå stol. Vad skulle jag göra? Sitta och vänta i timmar? Det skulle jag bli galen av. Jag måste få veta hur hon mår. Jag tog upp min jävla mobil och kollade på den.
-I hate you stupid phone. Sa jag och låste upp mobilen. Jag tog fram kontakten "simon" och tryckte på "ring".
-Hello Chris, what's up? hörde jag hur Simon sa och jag visste inte vad jag skulle svara. Jag satt tyst och försökte få ur mig något men inget kom fram.
-Chris, are you there? frågade han och jag nickade, men jag kom plötsligt på att han inte såg mig så jag sa ett väldigt litet
-yes I'm here, med en skakig och tyst röst.
-Are you okay? frågade han
-I crashed it Simon, she is probably dead by now, jag och slutade av tårarna som ran ner för kinderna.
-Chris, where are you?
-At some hospital, I dont know where, sa jag ärligt och la på. Jag kastade mobilen I marken och såg hur skärmen på min Iphone blev spruken. Jag tog sakta upp den och gick till toaletten. Jag kollade mig själv i spegeln och såg hur hemsk jag såg ut. Några sår på kinderna och ögonen var helt röda. Jag hade en blåtira men inget mer. Jag tog lite vatten i mina händer och kastade det på mitt ansikte. Vad gör jag om hon inte klarat sig? Jag skakade av mig tanken och började tänka på jobbet som började imorgon. Jag behövde verkligen jobbet. Det gjorde jag verkligen, så hur skulle detta bli? Jag klev ur toalett rummet och satte mig i samma stol som förrut.
-Chris? hörde jag hur en igen känd röst sa, jag kollade bak och såg Simon. Tårarna kom tillbaka och han satte sig brevid mig.
-Omg are you okay? frågade han och kollade på mitt blåa öga. Jag nickade och öppnade munnen
-But she's not
-Johanna? jag nickade. Ingen sa någonting mer. Simon ställde sig upp och gick iväg. Jag frågade inte var han skulle, jag brydde mig inte. Jag behövde stanna här. Med Johanna. Timmarna gick och gick och Simon kom tillbaka med två kaffeburkar från Starbuck. Han räckte mig en och jag tog emot den.
-anything new? frågade han och jag skakade på huvudet.
-do we have a Chris here? frågade en sjuksköterska med ljust kort hår. Jag ställde mig upp och gick fram till henne.
-How is she? frågade jag och hon öppnade sin mun
-she's...
__________________________________________________________________________________________
Ett kapitel kom idag också, vad säger ni? Jag vet inte hur uppdateringen kommer att bli i veckan, men jag ska försöka slänga in minst 2:)
Kommentera?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här hittar du noveller om de 5 underbara killarna i bandet One Direction

RSS 2.0