Stole my heart

Kapitel 1!
Jag stog utanför det stora vita huset med mina fem resväskor runt mig. Jag betalde snabbt killen i taxin och tackade, han gav sig snabbt av och jag klev försiktigt in på den smala grus vägen. Jag såg den blåa dörren och närmare mig dörren. Jag ramlade några få gånger på grund av mina höga klackskor. Varför tog jag dem på mig? jaja, jag kände nervositeten komma och jag knackade på den havsblåa dörren. Jag såg Chirs ansikte och log. Han drog in mig i en kram, en stor bamsekram.
-Hello my dear, so nice to see you again! You have changed a lot. Now lets get all those bags in. Jag nickade och han gick ut på den lilla grus vägen för att hämta mina väskor. Jag bestämde att kliva in i huset istället. Mina fötter gjorde ont efter den långa dagen i de centimeterhöga klackskorna. Han kom ganska snabbt in och jag hade redan hunnit kolla igenom några rum.
-Wow big house you have, it's stunning! sa jag och han log stort och stolt. Huset var verkligen stort. Han jobbade i musik brashen, så han känade ganska bra med pengar, antar jag. Det var så skönt att äntligen vara här! Jag klev in i ett rum på övervåningen som var stort och riktigt vackert. Det var ljustblått med en vit stor säng och en vit garderob. Rummet var inte klart med det var stort och allt jag ville ha.
-So who is living in this room? sa jag förväntansfullt                                                                                        -You! sa han och jag log. Jag klev in i rummet och tog mina väskor. Chris gick ut och gav mig lite egen tid. Jag satte mig försiktigt på den mjuka sängen. Jag gungade lite lätt på mig och kände att det var en perfekt säng att hoppa i. Men jag undvek att göra det första dagen. Jag tog ett djupt andertag och tog upp mitt handbagage. Jag tog up min plånbok, mina solglaögon och perfymen jag haft i väskan. Jag tog också upp fotot på mamma och pappa. Jag tog fotot i händerna kollade på det. Mamma hade långt ljust hår och pappa kort, ganska mörkt. Jag stog imellan dem och log åt mig själv. Jag önskade att allt var som förr. Det gjorde jag verkligen. Ush nej, nu fick jag inte vara ledsen. Nu jag har och har fått ett jävligt awesome rum. Jag tittade mig snbbt omkring och min blick stannade på en dörr. Jag ställde mig upp och gick mot dörren. Jag tryckte ner handtaget och jag kände att min mun öppnades. Wow! jävlar! framför mina ögon var ett svart och vitt badrom. Det var svart kakel och 2 vita stora handfat. Stort som fan. Perfekt i mina ögon. Jag rev snabbt upp mina väskor och tog upp alla mina necesärer, Jag ställde allt i mitt egna stora badroom och njöt av taken på att det var mitt, bara mitt. Jag hängde upp mina kläder i garderoben och tog upp alla skorna. Ställde dem på golvet framför och kollade på allt jag packat upp. Nu var det bara minnes saker kvar. Alltså det svåraste, Jag visste att känslorna skulle komma fram väldigt snabbt. 


Första kapitet, ursäkta om det finns líte stavfel :S Jag kommer inte lägga ut fler kapitel förren jag har fler läsare. 

 

 



Kommentarer
Linn

Gud vad bra snälla fortsätt även om du har lite läsare kmr jag fortfarande läsa varje dag!:)

Svar: Åh, tack:) jo ett kapitel kommer idag, så håll ögonen öppna;) forstätt gärna att kommentera och läsa! kram
novellonediirection.blogg.se

2012-09-02 @ 12:44:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här hittar du noveller om de 5 underbara killarna i bandet One Direction

RSS 2.0